het Begin

van iets Nieuws

Iets nieuws, je moet het maar net willen. Wie denkt “’t is toch al goed zo?” zoekt iets wat ‘ie hier niet zal vinden. Hier vind je uitsluitend verse ideeën en verrassende media. Dit is de delta tussen communicatie en leren. Geen trucjes. Geen logootjes. Geen rapporten. Geen pakken. Geen u of uw. Maar je en jij. ZIEN HOE HET UITPAKT?

Dokter hebt u even?

We kunnen best roepen dat we creatieve veranderaars zijn. Of slimme onderwijsdeskundigen. Of merkarchitecten. Of zo. Klopt allemaal. Maar eerlijk gezegd zijn we lang niet goed in alles. Er zijn een paar dingen die we heel goed kunnen.

 

Creatieve analyse bijvoorbeeld.
We krijgen in geen tijd helder waar de anderen al jaren omheen draaien.

 

Opleidingsmedia on- en offline. Doeltreffend. Slim. Damn sexy.
Leerlingen zo trots als een pauw.

Opmerkelijke communicatie
. Strategie. Creatie. Resultaat.
Voorbehouden aan de bedrijven van 1 tot 100 mensen die van mooie dingen houden én van iets nieuws.

we kunnen niet alles hoor.

Leren als unieke propositie.

Wij maken spraakmakende concepten voor opleiders met namen als De Rooi Pannen, Koninklijke Marine / ROC Midden Nederland, RBOB De Kempen, Facility Events, XTG e.v.a. Verder komen dan je ooit had gedacht. Daagt u ons uit?

Leerlingen lokken? Nee toch?

Je kunt gerust zijn: leerlingen lokken doen we niet. Wel helpen we scholen bij het communiceren van hun unieke boodschap. We zijn niet het gelikte reclamebureau. Wel het hoofd, het hart en de handen als het op werving aankomt. Slimme oplossingen van open dag tot introductieweek.

De ene school is de andere niet. U weet dat en wij weten dat.

Maar weet uw doelgroep dat ook? En is dat onderscheid belangrijk? Steeds meer scholen erkennen het belang van een helder in- en extern communicatiebeleid en aansprekende campagnes. En terecht, want het is niet meer vanzelfsprekend dat ouders, leerlingen én docenten voor uw school kiezen. Zeker als u weet dat de komende jaren een demografische krimp van 10 tot 15% wordt verwacht in de leeftijd van 12 tot 16 jaar.

 

In de workshop ‘Elke leerling telt’ staat u aan het roer, terwijl wij u inspireren vanuit een bedrijfsmatig gezichtspunt. Uitgevoerd in samenwerking met Ward van Hoeckel van Award Communications. Doet u mee?

Studiedagen worden dialoog. Met effect.

Thuria’s Story, Jessica’s Arena, Drempelloos 2.0, het Heerlijk Avondje CGO, SOS Project, de workshop 'Waarom de jeugd van tegenwoordig eigenlijk best heel bijzonder is en wat jij daarvan kunt leren'.

Zomaar een greep uit de spraakmakende werkvormen voor scholen en hun opleidingsteams.

 

 

Laten we er niet omheen draaien.

Wij zijn goed in creatieve analyse zonder dikke rapporten. De blik van buiten naar binnen, ongeacht het vraagstuk en van basis- tot beroepsonderwijs. Uitgevoerd op de scholen van RBOB De Kempen (PO), CSG Noordik, Esloo Onderwijsgroep (VO) en diverse ROCs. Altijd inclusief een beeldjournaal waar je echt door geraakt wordt.

Boominc!

In 10 stappen op weg naar een gelikt afdelingsplan.
Integrale methode voor niveau 3 en 4 studenten in het MBO. Branche onafhankelijk; allerlei add-ons. Dit is hét plan.

Wij het concept, jij de content.

Wij denken dat het leren beter gaat met een beetje structuur. Toenemende complexiteit, afnemende sturing. Dat hoeft niet moeilijk te zijn. Zeker niet met beproefde (didactische) formats.

Het idee: wij het concept, jij de baas over de content. Met een uitgeefprincipe dat echt de hoofdprijs niet kost, tenzij je een euro per week per leerling al te veel vindt.

Hierboven zie je het BPV-materiaal van ROC Midden Nederland. Ontwikkeld voor zowat alle opleidingsniveaus en al jaren een parel op ons portfolio.

 

In Maasluis gebeurt het. En in Rotterdam nu ook.

Contextrijk leren, praktijkgestuurd leren... De onzinbingo?
Nou, niet als je even in Maassluis gaat kijken. Voor Albeda College ontwikkelde Concept24 een uniek praktijkleerconcept: Het Proeflokaal. Er is eerst een naam bedacht, vervolgens is het gebouw ingepakt, de dresscodes zijn fijngestemd en... De leermiddelen zijn gemaakt conform de Content & Co aanpak voor Kok en Gastvrouw/-heer. Volgende halte? Een ge(s)laagde opleiding tot Facilitair Dienstverlener met dito middelen. Met het ondernemende dat niet alleen Maasluis claimen kan. Bel Amanda van Woerden of Jurgen Gijzen en zij leggen je uit wat wij voor jou kunnen betekenen.

's Lands vloot, 's Lands eer.

Wie zorgt voor de inwendige mens aan boord van ’s lands vloot? Hoe werkt de voeding voor onze mannen en vrouwen in Afghanistan? Hoe maak je een blauwe hap terwijl de wereld gespannen toekijkt? Edvard en Paul bedachten dit trotse concept dat onderdeel uit maakt van een koksopleiding met civiel effect. Kijk maar gauw, wij smullen van patriotistiche thema's...

Helden. Waren er maar meer van.

Praktijkwerkboek i.o.v. ROC Midden Nederland voor niveau 2 en 4 Facilitaire Dienstverlening. Zeer geschikt als onderdeel van examenprogramma’s. Gemaakt in co-design met de helden uit de praktijk.

OCC A, B, C en LMP

Stichting opleidingen contractcatering behartigt de opleidingsbelangen van de contract- en inflightcateringbranche. Opdrachtgever van het eerste uur. Wilt u weten wat wij voor OCC hebben gemaakt? Bel Bertie Redeker van OCC en zij legt u uit waar wij goed in zijn.

 

 

HCEM, learn from the best

Wat hebben drie ROC’s en tientallen congresbedrijven met elkaar gemeen? Ze houden van leren, mensen en mooie dingen. Vernieuwend onderwijsleerconcept voor een bijzondere niche in het horecawereldje.

Meester en knecht. En zo is het.

Konden we dit wel maken eigenlijk? Eerlijk is eerlijk, deze keer waren we de tijd net iets te ver vooruit. Maar mooi is het zeker. Of het werkt? Bel ons en we nemen je mee naar #033.

Welcome aboard!

Gaat u met het vliegtuig? Relax. Met het eten is niks mis.
Alle operationele medewerkers van 's lands inflight cateraars moeten elk jaar een door de Marechaussee goedgekeurde training 'security awareness' volgen. Om dat voor ruim 50 nationaliteiten goed te doen, is best een uitdaging. Voor de deelnemers is het behalen van het certificaat een belangrijke aangelegenheid. Gelukkig is de online training een plaatje om te zien, zijn de hotspots zeer informatief en is het examen voor de meesten gesneden koek.

Gemaakt in opdracht van Stichting OCC in nauwe samenwerking met KLM Catering Services en Gate Gourmet. Techniek en realisatie: Antoine Productions.

This is not a game dude. This is Healthy Metal.

Werkenden, lerenden en machines; soms een gevaarlijke combinatie.

Natuurlijk leer je op school van alles over de noodstop, de technische veiligheidsvoorzieningen en verantwoord gedrag. En in principe zit het met de werkinstructies ook wel snor. Maar is dat eigenlijk wel genoeg? Wie is waarvoor verantwoordelijk? Is veiligheid vooral een zaak van de medewerker? Of juist niet? Inspectie SZW (voorheen Arbeidsinspectie) heeft gevraagd om een serious game te ontwikkelen waarmee gebruikers in staat gesteld worden nieuwe verbindingen te leggen tussen risico’s, maatregelen en (eigen) verantwoordelijkheid. Klik hier om de game te spelen. Have fun!

Dit is een waargebeurd verhaal.

Stel: je bent tussen de 14 en 18 jaar oud en de binnenvaart lijkt je wel wat. Sta je dan stil bij de risico’s van het vak? Neem maar eens contact op met Han van Rozendaal van het Onderwijscentrum Binnenvaart. Die heeft i.o.v. Inspectie SZW (voorheen Arbeidsinspectie) een budget-vriendelijke online game gemaakt. Niet alleen natuurlijk, maar samen met ons.

Geen doorsnee bureautje.

Niet zomaar een adviesbureau op het gebied van kwaliteit, voedselveiligheid, wetgeving en etikettering. Eerder een verrassende meedenker en initiatiefnemer met dito marketing-communicatie. Check ook even de website van Kroonenburg Advies. Verrassend helder, vind je niet?

Verre van virtueel.

XTG: ontmoeten, leren, inspireren. Dé opleider op het gebied van virtualisatie software. Heeft alle grote softwarenamen in huis. En de mensen? Die zijn bijkans nog grootser. Dus heeft u even? Dennis Blaak en Edvard Spaapen tekenden de corporate rebranding, bedachten de zichtbaarheidscampagne en schudden de lakens intern stevig op. Meer weten? Neem contact op met Sandra te Morsche en vraag haar alles over de manier waarop we samenwerken.

Da's mooi Mucon.

Condities gewoon zeker. Moeten we hier nog meer over zeggen? Mail Kees de Jong van Mucon en vraag hem om een boekje open te doen.
Corporate identity dingen.

Geen berg te hoog

Symposia, conferenties en trainingen die een stralend middelpunt vormen waar iedereen graag naar toe komt. Met terugverlanggarantie. En dat terwijl je bijdraagt aan een fijne tijd van patiënten en hun gezin in Davos. Werkelijkheid of fictie?
Voor Davosschool ontwikkelt Concept24 i.s.m. Ontwerphuis Vormtaal de communicatiestrategie. We bedenken de media, maken de website, regelen de vindstrategie en gaan als een razende Roeland de berg af zodra we even kans krijgen. Kijk zelf maar eens. Hier wil je zijn.
 

Als het even wat anders mag zijn.

 

 

Het is niet narrig bedoeld natuurlijk. Maar we hebben wel iets met kunstenaars, andersdenkenden en exotische vogelliefhebbers. Ze luisteren naar namen als Petra Elema, Jan Gerrit Adema, Cees Rijnen, Simone Deckers, Wendi ter Haar en Gijsbert de Vree. Bezoek ook eens de website van tech-friend Antoine Productions.
Kortom: brand identity dingen tussen servet en tafellaken.

Trots volk.

Een probleem oplossen door gebruik te maken van niet-traditionele methodes. Daar staan we voor.
Dit betekent iets voor de manier waarop we in ons werk staan; krachtig, eigengereid en trots als een pauw.



Dit zijn onze kleine lettertjes.

Daag ons gerust uit.
Daar worden we heel creatief van.

Wij werken voor uw klanten.
Daarom staan we verdacht vaak aan hun kant.

Verwacht niet alleen antwoorden.
Maar blijf vragen stellen. Doen wij ook trouwens.

Niet snel snel snel. Wel bedachtzaam, rijk en clever.
Strategie heeft tijd nodig. Net als creatie. En het wordt mooier als het groeit.

Betaal ons.
Wij maken kwartjes van een dubbeltje, dus ons werk mag serieus genomen worden.

Wees wie u werkelijk bent, of anders niks.
Als een bedrijf, een product of een merk niet authentiek is kunnen we geen wonderen verrichten.

Wat er beter uit ziet, verkoopt veel beter.
Mooie dingen, betere resultaten. Lekkerder werken.

en allang
geen lieverdjes meer

Trouwen, daar doen we niet aan. Aan slim samenwerken des te meer. Iedere opdracht de juiste pluimage. Fijn voor jou, of je nu klant, opdrachtgever of partner bent. Concept24 betekent samenwerken. Punt.

Concept24

 

Arsenaal 17 / 4285 BD / Woudrichem

Telefoon: 0183-310 374 / Edvard mobiel: 06-254 38 463

E-mail: info@concept24.nl

KvK-nummer: 18084504 / Bank: 1255.85.861

BTW-nummer: NL1474.85.939.B01

  • @iadema

    Ilja Adema. De radar. Het geweten. De planningsbaas. Ondernemer. Hart. Van goud.

  • Chantal Pos
    Zelfstandig. Ondernemer. Creatief. DTP. En meer. Te gekke opmaak, weinig make-up.

  • @espaapen
    Edvard Spaapen. Het begin van iets nieuws. Vindingrijk. Ondernemer. Trots.

  • @dennisblaak
    Tekent dromen. Peper je merk.

  • @ceesrijnen
    Beeldmaker. Avonturenman. Ziener. Filmisch. Artistiek. Integer.

  • @sienjaal

    Paul Laaper. Zelfstandig. Specialist. Onderwijshart. Vriend. En 'n goeie ook.